Dagblad van het Noorden 21 november 2006 ...naar overzicht.

Honderden pamfletten geplakt voor oude kerk 

Twee noordelijke monumenten-de vervallen kerk van Vierhuizen en scheepswerf Wolthuis in Sappemeer - proberen zo veel mogelijk stemmen te trekken in het kader van de nieuwe
AVRO-televisieserie Dé Restauratie. Inzet is een bijdrage in de restauratiekosten tot maximaal één miljoen euro. De scheepswerf is 18 november in de eerste uitzending (Nederland 2, 20.20 uur) aan bod gekomen, het dertiende-eeuwse bedehuis in Vierhuizen is zaterdag aan de beurt. Ondertussen draait de pr-machine van beide monumenten op volle toeren.
Ongeveer 300 pamfletten met de tekst stemvierhuizen.nl zijn gisteravond in een deel van Groningen en Friesland op stemborden geplakt. Hiermee schakelt de campagne van Vierhuizen in een hogere versnelling in de poging om een miljoen euro binnen te halen voor restauratie van de vervallen kerk in het dorp. De Vierhuisters hopen vurig dat deze actie de aandacht trekt van de media.
Spuitbussen en witte lakens zijn gebruikt om spandoeken te maken met 'reclame' voor het bedehuis. Het hele dorp hangt nu vol met wervende leuzen. Als klap op de vuurpijl onthullen burgemeester Joan Stam van de gemeente De Marne en directeur Peter Breukink van de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK) vrijdag om 11.30 uur een kunstwerk. De inwoners van het dorp blijven zich - zo werd de afgelopen week duidelijk - massaal inzetten voor hun kerk.